URUSNIAGA
Pihak syarikat hanya akan berurusniaga dengan pelanggan yang bertoleransi dan boleh dibawa berbincang untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi pelanggan. pihak syarikat seboleh mungkin akan menyampaikan perkhidmatan yang terbaik kepada pelanggan tertakluk kepada syarat - syarat dan terma yang telah ditetapkan.
kategori pembeli seperti seperti dibawah tidak digalakkan berusniaga dengan kami:
- Tidak
Sabar
- Suka
marah - marah dan maki hamun (tiada toleransi)
- Ragu - Ragu serta tidak percaya dengan perniagaan kami
- tidak serius
barang-barang akan dihantar 1-3 hari selepas pengesahan pembayaran. syarikat seboleh mungkin akan memastikan barangan yang ditempah akan sampai dalam tempoh yang ditetapkan.
Selepas penghantaran dibuat oleh pihak kami, anda akan diberikan tracking nombor sebagai rujukan anda untuk mengesan barang yang dibeli.
PERANAN ANDA SELEPAS MENDAPAT TRACKING NO
- Anda seharusnya mengetahui bahawa selepas saja kami memberi tracking no. pihak Pos Malaysia dan pembeli adalah pihak yang bertanggungjawab jika ada sebarang kehilangan, barang tidak dapat lagi dan sebagainya.
- Pembeli online harus menerima risiko bahawa item yang dipos berkemungkinan hilang atau rosak disebabkan kecuaian pihak Pos Malaysia.
- Tetapi anda tidak perlu risau, kami akan menolong anda mengesan item anda semula. ini kerana dalam sesetengah situasi item telah sampai ke tempat pembeli, tetapi semasa penghantaran dibuat, pihak pembeli tiada di alamat yg ditulis.
- Adakalanya juga pihak posmen tidak meletakan notis makluman item yang tidak dapat dihantar kerana anda tiada di alamat penghantaran.
- Jika item hilang, atau rosak, pembeli mempunyai untuk meminta ganti rugi daripada POS MALAYSIA dan mereka seharusnya mengembalikan duit anda dengan kadar segera.
- sekiranya tracking no yang diberi tidak dapat di semak atau tiada rekod dalam web tacking pos laju, anda HARUS cek dengan Pos Malaysia dahulu. Jika Pos Malaysia mengatakan no track tiada dalam sistem, barulah anda email kami untuk pengesahan.
Maklumat dibawah akan
membantu anda berurusan dengan Pos Malaysia.
For more information,
please contact :
Customer Care Department
Level 6 , Pos Malaysia Headquarters
Dayabumi Complex
50670 Kuala Lumpur
Customer Care Department
Level 6 , Pos Malaysia Headquarters
Dayabumi Complex
50670 Kuala Lumpur
Operating Hours
|
: 8.30 am to 9.30 pm, Monday to Saturday
( except 1st Saturday of the month and
Public Holiday )
|
Fax
|
03-2727 9200
|
E-mail
|
Pos Malaysia PosLine : 1 300 300 300
Jadi di bawah ini
ialah link untuk anda trace parcel anda:
POS LAJU: http://202.185.150.100/emstrack/
POS
REGISTER/DAFTAR: http://www.pos.com.my/pos/appl/service/sub_registered_mail.asp
POS
BUNGKUSAN/PARCEL: http://www.pos.com.my/pos/appl/service/sub_e_parcel.asp
POS EKSPRESS: http://www.pos.com.my/pos/appl/service/sub_express_mail.asp
Selain pos laju, pos
register/parcel/ekspress selalu tidak update dalam sistem pos malaysia. Jika
kami tidak beri anda tracking no, barulah anda email kami untuk pengesahan
penghantaran.
PENUKARAN
Barang yang dijual tidak boleh dikembalikan atau diTUKAR dengan tunai atau barang lain.
sekiranya terdapat kerosakan atau kesalahan penghantaran dari pihak kami barang akan di ganti dengan barang yang sama dengan syarat pembeli memaklumkan kerosakan atau kesalahan penghantaran dalam tempoh 3 HARI dari tarikh barang diterima.
Syarikat tidak akan bertanggungjawab sekiranya kerosakan atau kesalahan penghantaran dimaklumkan selepas 3 hari dari tempoh penghantaran.
Kami telah meletakkan semua saiz ukuran pada semua produk keluaran kami di website. sebarang penukaran kerana saiz tidak sesuai , tidak akan dilayan dan kami tidak akan memulangkan duit atau membuat sebarang penukaran. kerana setiap kali pembelian dibuat, anda sepatutnya telah baca ukuran yang kami berikan dan juga telah setuju dengan terma dan syarat yang telah ditetapkan. .
Sebarang aduan berkenaan penghantaran barang, kerosakan atau lain - lain persoalan sila kemuakan ke email putrisanghujan@gmail.com.
kerjasama anda amat kami hargai.
No comments:
Post a Comment